Smakebit på søndag: Hvit tiger

hvit tiger

For nokre veker sidan hadde Lines bibliotek eit innlegg om indiske romanar. Eg blei inspirert til å lese litt indisk igjen, for sjølv om eg har lese eindel indiske forfattarar tidlegare (før og etter Indiatur i 1999) så er det fint lite av nyare litteratur frå området eg har fått med meg. Av bøkene Line nemner i innlegget er det kun Guden for små ting av Arundhati Roy eg har lese (for den er nemlig frå 1997, i motsetnad til dei andre frå 2000-talet…). Den blei lese ilag med dei fantastiske mursteinane En passende ung mann av Vikram Seth og Balansekunst av Rohinton Mistry, begge store favorittar på kvar sin måte.

Det er altså på tide å oppdatere seg litt på området, og Hvit tiger av Aravind Adiga er ei av to innkjøpte bøker på feriebokhandelshopping (den andre er forøvrig Tjenerinnens beretning av Margaret Atwood, som eg også gleder meg veldig til!). Halvveis i Hvit tiger er eg veldig begeistra for det skarpe og humoristiske blikket på India som fortellarstemmen formidler. Hovudpersonen, Balram, er frå ein landsby i djupaste India (eller Mørket som han kallar det) og kjem seg via ein sjåførjobb til storbyen Dehli, og seinare ender han opp i teknologihovudstaden Bangalore.

Smakebiten under er frå tidleg i boka. Balram sit på kontoret midt på natta og skriv brev til den kinesiske statsministeren som skal besøke India. Balram vil gjerne formidle sin versjon av India og menneskene der, som ein korreksjon til glansbiletet som han meiner den indiske statsministeren vil presentere.

En kjennsgjerning om India er at man kan ta nesten hva som helst man hører statsministeren si om landet og snu det på hodet, og så har man sannheten om det. De har sikkert hørt Ganges bli kalt frigjøringens elv, og hundrevis av amerikanske turister kommer hvert år for å ta bilder av nakne sadhuer i Hardwar eller Varanasi, og statsministeren vår vil utvilsomt beskrive den slik for Dem, og oppfordre Dem til å ta en dukkert i den.

Nei! Mr. Jiabo, jeg ber dem innstendig om ikke å bade i Ganges, med mindre De vil ha munnen full av avføring, strå, gjennomtrukne menneskelige kroppsdeler, bøffelkadavre, og syv forskjellige sorter industrisyre. (s. 17-18)

Eg falt veldig for dette utdraget sidan eg har vore i Varanasi, sett både nakne og påkledde sadhuer, kjent på luktene, sett likbrenning langs elvebredden og barn som bader like ved.  Om vi i det heile tatt vurderte å bade i Ganges så ombestemte vi oss definitivt når vi såg slanger som svømte rundt i elva (sikkert ufarlige, men det var liksom tunga på vektskåla…). Så eg har stor forståelse for Balram sitt ærlege råd om å droppe dukkerten…

bading i ganges

Gutar som badar i Ganges. Foto: privat.

Morgonstemning i Varanasi. Foto: privat.

Morgonstemning i Varanasi. Foto: privat.

Sjølv om eg berre er halvveis i boka så vil eg absolutt anbefale Hvit tiger. Boka fekk forøvrig Bookerprisen i 2008. For å få smakebitar frå andre bøker denne søndagen, besøk Mari på Flukten fra Virkeligheten!

About Frøken Vims

Lærar & vestlending. Fotballmamma. Vimsekopp. Periodelesehest og periodebloggar. Glad i å lese fantasy og science fiction, morsomme bøker og romantiske bøker, serier og Nobelprisvinnarar, feelgoodbøker eller tåreperser. Til og med krim ein sjeldan gong. Les barne- og ungdomsbøker med egne barn og med elevane mine. Kan kontaktast på vims@live.no
Dette innlegget vart posta under Reise, Roman, Smakebit på søndag og merkt , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenkja.

20 Responses to Smakebit på søndag: Hvit tiger

  1. Tine seier:

    Flott innlegg, gøy med bildene. Jeg har lest alle de bøkene du nevner, men ikke denne siste som du har tatt smakebiten fra. Tenker det er på tide med en tur til India igjen. Har ikke så veldig lyst å reise dit «in person», tror det blir litt for heftig.

    • Frøken Vims seier:

      Ja, godt med ny inspirasjon til å lese indiske bøker:) Har notert meg eit par titler til som eg skal lese når eg får tid. India var ganske heftig ja, både på godt og vondt… Er nok det landet eg sit igjen med sterkest minner frå etter «jorda rundt»-reisen min som backpacker.

  2. Huvudpersonens tankar om Indien verkar sammanfalla med mina 🙂 Skriver upp den på listan.

    • Frøken Vims seier:

      Hovudpersonen er nok til tider meget kritisk til sitt eget samfunn, sin egen landsby og sin egen familie… Men det fascinerande med India er at det er så stort og mangfoldig at det meste kan seiast og likevel vere sant:)

  3. Isabella seier:

    Fine bilder! Likte innlegget og smakebiten!
    India virker som en spennende land, men er litt usikker på om jeg vil reise dit. Er så mange andre steder som jeg vil mye mer til, men jeg liker å lese om India. De har mye spennende historie og fantastisk mat:) Kos deg med boken og ha en herlig søndag!

  4. Frøken Vims seier:

    Takk for det:) Bildene er fra den førdigitale tida, men hadde nokre som eg hadde scanna tidlegare for å bruke i undervisninga mi. Kvaliteten på bildene er ikkje den samme som dagens, men fine minner likevel:)

  5. Flott boktips. Har akkurat lest en bok med handling fra India og den likte jeg veldig godt. Men hadde ikke tenkt over at det er så mye korrupsjon der. En passende ung mann leste jeg også for mange år siden. Som Isabella er jeg usikker på om India er et land jeg ønsker å reise til. Men man skal aldri si aldri.

    • Frøken Vims seier:

      En passende ung mann likte eg veldig godt når eg las den, trur eg må lese den om igjen snart (er jo faktisk nesten 15 år sidan…). Trur ikkje eg vil reise på familieferie til India med det første:) Er jo eit ganske trygt land å reise i, men sterke inntrykk…

  6. Har ikke lest noen av de nevnte bøker, men har notert meg dem alle sammen. Flott innlegg og fine bilder.Tusen takk for smakebiten:)

  7. Monika seier:

    Den enda indiska författare jag läst är Salman Rushdie och jag blev väl inte helt övertygad om att indiska författare är något för mig 🙂

    • Frøken Vims seier:

      Hehe, Rusdhie har sine spesielle sider:) Eg liker mange av bøkene hans, som f.eks. Midnattsbarn. Men det er mange indiske forfattarar som skriv bøker det kanskje er enklere å lese. Vikram Seth f.eks.

  8. astridterese seier:

    Jeg ble veldig interessert i den boken nå! Det var et flott innlegg og jeg tenker nok jeg ikke har tenkt å bade i Ganges jeg heller 🙂
    Hvit tiger havner på leselisten min og jeg takker for flott tips og ønsker deg en fin søndag!

  9. bokdamen seier:

    Tror inte att jag har läst någon indisk författare, kul med tips, tack för smakebiten! 🙂

  10. Anita Ness seier:

    Fin smakebit og fine bilder! Har ikke lest noe sælig fra India, men har registert at det gis ut utrolig mange bøker derfra.. Kan vel hende det blir en India-periode en dag også, men nå fpr tiden leser jeg mest om Italia/Frankrike, Øst-Europa, Latin-Amerika. Foruten Norge,,

  11. Frøken Vims seier:

    Hehe, du har litt å ta av då;) Hadde ein periode tidlegere der eg leste mykje latinamerikansk litteratur, men det er lenge sidan no… Går gjerne litt i perioder med sånt. Kjekt med variasjon også:) Eg har tilbragt mest tid i Austens England i sommar, og no er eg i Sør-Afrika også med Coetzee (eller korleis det no skrivest…)

  12. Tilbakeping: Oppsummering av leseåret 2013 | Draumeverda

  13. Tilbakeping: Våtmarken av Jhumpa Lahiri | Draumeverda

Legg att eit svar

